tiistai 19. huhtikuuta 2016

TÄYSI-IKÄINEN

                        TÄYSI-IKÄINEN
Minä ennen..

..ja jälkeen.
"Jännittävää, mutta silti niin hassua. Minustako aikuinen? 
Hupskeikkaa, mihin ne vuodet oikeen vierii?Vastahan mä konttasin lattiallakin housut puhki kuluneena, tai pyöräilin pihalla laulellen ja hyräillen. 
Peruskoulustakin alkaa olla jo lähemmäs kaksi vuotta.
Jollain tapaa mua ehkä jopa pelottaakin, lähinnä se, että vastuu kasvaa entisestään. Mutta toisaalta, onhan se siistiä olla täysi-ikäinen, ainakin sinä päivänä kun sen saavuttaa. Luulen, että sellainen "jee" fiilis katoaa jo heti seuraavana päivänä.
Mulle syntymäpäivät on aina ollu tärkeitä, ei pelkästään omat vaan esimerkiksi ystävieni. Pyrin jollain tapaa muistamaan jokaisen tuttavani merkkipäivät ihan vain vaikka pelkällä onnitteluviestillä. Ei sen mitään ihmeellisempää tarvitse olla, mutta kyllä niitä päiviä silti pitää vähän fiilistellä, täytti sitä sitten vaikka 2-vuotta tai 15-vuotta.
Mä en silti ajattele, että minusta tulisi aikuinen, vaan ennemminkin ihan vain täysi-ikäinen 18-vuotias samalla tavalla elämää jatkava ihminen, kuin 17-vuotiaana. Sanoinkin ihan vasta jollekin, että "minusta ei aikuista saa tekemälläkään"."
Siinä fiiliksiä muutamaa päivää ennen täysi-ikäisyyttä. Tän hetkinen fiilis on yhtä tylsä, kuin 17-vuotiaanakin. Tiesin, että elämä jatkuu ihan normaalisti, vaikka tietty ikä onki saavutettu. Kyllähän sitä tietysti vähän ajattelee olevansa aikuisempi, on lupa moneen asiaan, mihinkä ennen ei esimerkiksi ole ollut alaikäisenä. 
Pakko mainita, etten ole postannut vaihteeksi pitkään aikaan, mutta tykkään pitää blogia niin kuin itse haluan ja kerkiän. Teen tätä myös itseäni varten ja postaan silloin kun oikeasti jaksan ja on aikaa. En ala siihen, että jokaisesta postauksesta tulee lyhyitä ja nopeasti hutaistua vain, koska ei ollut aikaa parempaan. 
Oon ollu viime aikoina paljon menossa. Tänä viikonloppunakin tulee neljäs viikonloppu peräkkäin, milloin olen ollut jossain muualla mitä kämpällä, Kuopiossa. Josko sitä joskus taas osais vähän rauhoittuakin?
-Terkuin täysi-ikäinen Maikki

4 kommenttia:

  1. paljononnea näin monta päivää myöhäs, saa nähä millaset fiilikset itellä on sitten kun täyttää kaheksantoista. kiva postaus ja ihana toi toka kuva susta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon näin monta päivää myöhässä:D Nii, sen näkee sitten kun täyttää kaheksantoista. Mutta kiitos sulle tosi paljon:)

      Poista
  2. mullaki on iha hönö olo et voinks muka täyttää kesällä kaheksantoista? varmaan ...en mä voi olla muka aikuinen sit. no täytettävä se on mut Aion kyllä ikuisesti pitää sellasen mielen et voin vielä aikuisenakin laskee pulkkamäkiä ja tehä lumienkeleitä, en haluu tulla liian tylsäks vaikka ikää tuliski xdd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juurikin niin hönö olo oikeasti, aikuinenko?
      Toi oli hyvin sanottu, niin nimittäin itekkin aion! Lähinnä koen, että olen täysi-ikäinen, en niinkään aikuinen. Yhtä lapsekas mä oon vieläkin, vaikka pari viikkoa "aikuisena" ollutkin xd

      Poista

Kerro ajatuksesi minulle♥